choklad och bär-tårta

 
Min systerson fyllde 18 år i lördags och han ville ha en tårta att bjuda på 😊
Han fick välja själv hur den skulle smaka och se ut. Så han valde att ha chokladbottnar, som jag gjorde på lika delar, med vit chokladfluff och blåbärsmousse. Spacklad med chokladgrädde och dekorerad med vispgrädde, färska jordgubbar och blåbär.
 
Jag skulle ha använt mig av ganache men den blev på tok för lös då jag skulle ha använt mig av mer choklad i receptet då jag använde mjölkchoklad istället för mörk choklad... men då vet jag det till nästa gång 😉 
Tur att det blev jordgubbar över så vi kunde doppa jordgubbar i ganachen istället 😁 
 
 
 
 Recept på vit chokladfluff och blåbärsmousse hittar ni om ni klickar på namnen här ovan :) Recept på chokladgrädde kommer här:
 
Chokladgrädde:
Räcker till att spackla en tårta med 20-24 cm i diameter.
 
* 3 dl vispgrädde
* 1 dl kakao
* 1 dl strösocker
 
Gör så här:
Mät upp kakao och strösocker i en skål. Blanda ihop och häll sedan på vispgrädden och rör om igen.
Låt stå kallt i kylskåpet, ca 30 minuter. Strösockret ska ha lösts upp.
Vispa sedan allt fluffigt med en elvisp :)
 
LYCKA TILL <3
 
Taggar: bilder, blåbär, blåbärsmousse, chokladgrädde, chokladtårta, fluff, färska, inspiration, jordgubbar, recept, vispgrädde, vitchoklad, vitchokladfluff;

Kommentera inlägget här :