Nytt jobb som bagare!

Nu har det vart dåligt med inlägg här på bloggen ett tag... det beror bland annat på att det har vart mitt i en flytt och så har jag fått nytt arbete på Gotland 😃 
Tiden har liksom inte riktigt räckt till för att baka eller göra inlägg här tyvärr.

Men nu har jag äntligen fått chansen att visa min kreativa sida som både trädgårdsarbetare/florist OCH som bagare. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag brinner för båda dessa saker! 😄

I mars började jag som trädgårdsarbetare/florist och för ett par veckor sedan klev jag in i bageriet och där kommer jag bli nu över sommaren till att börja med. 

Jag hoppas att ni vill följa bageriets och min utveckling här på bloggen 😊

Här kommer lite bilder från mina veckor i bageriet:

Här har jag runddrivit aprikos & valnötsbröd.

Ca 2 meter lång vetedeg väntar på att få bli kanel & kardemumma bullar 👌

Lite rullade kanelbullar av totalt ca 13 kg vetedeg.

Några av våra bröd:
Ett rågbröd med Aprikoser & Valnötter
Ett surdegsbröd med Tomat & Basilika
Ett surdegsbröd med Äpple och Rosmarin.

Rågfrallor med pumpakärnor och vallmo 👌

Rågfrallor med linfrön 👌

Frasiga vaniljdrömmar 💗

Spröda och goda salmbärsgrottor.

Minitårtor på G! Med jordgubbsmousse och glasskräm.

Minitårtorna spacklade med grädde och täckt med marsipan 😊


Kommentera inlägget här :