Pepa pig cake


Nu var det otroligt länge sedan jag gjorde en tårta med sockerpasta, men det var riktigt kul att få äran att göra denna till min brors son Le'ons två-års kalas ❤
Han är ett stort fan av Pepa pig och han älskar Georges dinosaurie, så självklart skulle den finnas med på tårtan. Tyvärr fick jag ingen bra bild på dinosaurien, men den står där bakom George. 
Tårtan innehåller chokladbottnar med jordgubbsmousse och vaniljmousse. 
Jag valde att göra en vaniljmousse som innehåller creme fraiche, för att få fram en syrligare vaniljmousse eftersom tårtan i sig blir så otroligt söt med sockerpastan. Även fast jag gör egen sockerpasta så blir den väldigt söt, dock slipper man smaken av "konstgjord" som man lätt kan få när man köper färdig sockerpasta!
Jag hoppas denna tårta kan inspirera er 💖


Kommentera inlägget här :