John Deere Traktortårta

Nu ligger jag lite efter i bloggandet, och det har tyvärr inte blivit så mycket bakande på den senaste tiden...
Det beror dels på att jag har arbetat så mycket (hela 6 dagar i veckan) och att jag har haft otroligt lång restid till arbetet (8 mil enkel resa, totalt 16 mil om dagen). Ni kanske har sett på min blogg vad jag har arbetat med :)
Så all min lediga tid har jag lagt på familjen och barnen såklart! <3
 
Men nu har vi flyttat till fastlandet igen, och som det ser ut just nu har jag mer tid för att baka :D 
 
När min son fyllde år så fick han såklart välja vad han ville ha för födelsedagstårta :) Det stod mellan en John Deere tårta eller en jägartårta. Men en traktor var ju roligare tyckte han, som nästan precis hade fått prova på att köra en riktigt stor John Deere på mitt arbete :D 
 
 
Jag började med att modellera själva traktorn i god tid, för att den skulle hinna torka ordentligt innan födelsedagen. Det kändes och märktes att det var ett tag sedan som jag modellerade i sockerpasta :P Men till slut så tror jag att jag fick till den någorlunda i alla fall, eller vad tycker ni?! :)
 
Och så här blev slutresultatet när den fick pryda tårtan:
 
 
Det blev vaniljbottnar med marabou daim-fluff och med daimkross på ett lager och så glasskräm med mandariner på andra lagret. Jag spacklade med smörkräm och täckte med egengjord sockerpasta.
 
 
 
Taggar: cake, daim, deere, glasskräm, john, johndeere, mandariner, marabou, smörkräm, sockerpasta, traktor, tårta, vaniljbottnar;

Kommentarer :

#1: Anonym

Snyggt gjort. Roligt om du kommer igång igen. 😊

Svar: Tack så mycket! 😊
Mikaela Nordin

skriven

Kommentera inlägget här :