Veckans fika i vårat trädgårdscafe

Här kommer lite av det som hittills har funnits i veckan, i vårat café 😊


Minitårtor med jordgubbsmousse och glasskräm. Spacklad med grädde och täckt med grön marsipan. Dekorerad med florsocker, choklad och en röd marsipanros. 


En jordgubbspaj som väntar på att få gräddas och bli uppäten 😄 


Vaniljcupcakes med mockakräm. Toppad med mandelflarn. Väldigt god och lagom söt! 


Mina fina igelkottskakor 😃👌💗
Vad passar väl bättre än igelkottskakor här på ön!?! Det är ju ändå gotlands landskapsdjur 😊 visserligen är "rabbisar " väldigt populärt i år har jag hört 😋 men jag tror att det är nog med att se dom äta upp ens trädgård faktiskt... 

Idag kom en dam in och berömde mina bullar! ❤😃😃 de var helt outstanding sa hon. Och då hade hon vart på Rutestenugnsbageri för ett tag sen, och två koppar kaffe och två bullar gick på över 130 kr. Nej, hon tyckte vi hade mycket godare bröd och fikabröd, och framförallt billigare 👍😃 hos oss hade två kaffe och två bullar ha kostat 68 kr 😊 

Jag Hoppa vi ses på Röcklingers handelsträdgård i sommar eller i höst 😃

Kommentera inlägget här :