sick-sack mönster

 
Igår fyllde jag år och eftersom det är mitt uppe i allt stök med flytt och allt så bestämde jag mig för att göra en enklare tårta ☺ dock med en liten överraskning i när man skär i den 😉 lite speciell vill man ju att den ska vara ändå. 
 
Själva mönstret som är spritsad på tårtan är gjord med en öppen stjärntyll och sen sick-sackar man bara mönstret på tårtan. Små linjer för att få ett rakt mönster kan vara bra att göra innan man börjar spritsa, lika att markera mitten uppepå tårtan 😊
 
 
Så här ser tyllen ut ☺ 
 
För att göra tårtan lite mer speciell och spännande så valde jag att dela upp smeten till tårtbottnarna i tre skålar och sen färga i tre olika färger. Jag älskar ju färg, så eftersom det var min födelsedag så valde jag att färga med pastafärger och det i riktigt skarpa och starka färger 😊 färgerna jag använt mig utav är "Hot Pink" , "Golden Yellow" och "Teal".
Sen tog jag en färg i taget och gräddade till en tårtbotten-del ☺ när alla tre bottnarna var klara, fick de svalna och sen in i frysen ett dygn. Jag brukar alltid frysa in mina bottnar innan jag använder dom, för jag tycker de blir saftigare och lättare att hantera när de inte är helt nybakade. 
Resultatet utav tårtan blev såhär till slut: